کد خبر: 1223204
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
قولی که وزیر در خانه کشتی داد
کشتی ایران به‌عنوان آقای کشتی قاره کهن همواره حرف اول و آخر را در مسابقات قهرمانی آسیا زده و حتی اگر در برخی سال‌های انگشت‌شمار نتوانسته روی سکوی قهرمانی بایستد بلافاصله جبران کرده است
فریدون حسن

جوان آنلاین: خانه کشتی این روز‌ها شاهد آخرین تمرینات آزادکاران و فرنگی‌کاران کشتی ایران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیاست. مسابقاتی که به میزبانی بیشکک قرقیزستان از ۲۳ تا ۲۸ فروردین‌ماه برگزار می‌شود. 
کشتی ایران به‌عنوان آقای کشتی قاره کهن همواره حرف اول و آخر را در مسابقات قهرمانی آسیا زده و حتی اگر در برخی سال‌های انگشت‌شمار نتوانسته روی سکوی قهرمانی بایستد بلافاصله جبران کرده است. روی همین اصل حمایت از کشتی به عنوان ورزش اول و مدال‌آور و افتخار‌آفرین برای ایران در مسابقات بین‌المللی باید در دستور کار مسئولان ورزش کشور قرار گیرد. ضمن اینکه امسال به عنوان سال المپیک برای کشتی سال ویژه‌ای هم محسوب می‌شود، چراکه کشتی همواره به عنوان ورزش اول و مدال‌آور ایران در المپیک‌ها حتی جور بقیه رشته‌ها، به‌خصوص رشته مورد علاقه آقایان مسئول و همیشه غایب المپیک را هم کشیده است و حالا می‌طلبد که نگاهی متفاوت‌تر از قبل به کشتی شود. 
دیروز خانه کشتی یک میهمان ویژه داشت؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش رفته بود تا از حمایت همه‌جانبه وزارت از ورزش اول کشور بگوید و به ملی‌پوشان عازم قرقیزستان روحیه بدهد. بحث بودجه و اعتبارات فدراسیون کشتی مسئله‌ای است که طی چند سال گذشته سروصدای زیادی به راه انداخته تا جایی که علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی بار‌ها اعلام کرده بودجه در نظر گرفته شده برای کشتی با افتخارات و موفقیت‌های کسب شده توسط کشتی‌گیران همخوانی ندارد. واقعیت هم همین است، چراکه وقتی پای مدال‌آوری در میادین آسیایی، جهانی و المپیک به میان می‌آید همه از کشتی و یکی، دو رشته دیگر توقع دارند، اما وقتی بحث خاصه خرجی می‌شود پول‌ها سر از جای دیگر درمی‌آورد. مسئله‌ای که دیروز وزیر ورزش با بیان در نظر گرفته شدن «اعتبار ویژه» برای کشتی به آن پاسخ داد. 
هاشمی با اعلام حمایت خود از کشتی تأکید کرد: «علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته شده، برای تأمین امکانات کشتی‌گیران ملی‌پوش، اعتبارات ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت. امسال، سال المپیک است و کشور‌ها توجه ویژه‌ای به ورزش‌های خود و سرمایه‌گذاری قابل توجهی به امور مربوطه دارند.»
وی در ادامه افزود: «کشتی ورزش اول کشور است و از اولین زمان حضور ما در المپیک تا به امروز همیشه مورد توجه بوده و مردم این رشته را دوست دارند که در ادامه کشتی فرنگی هم موفق شد در کنار کشتی آزاد به موفقیت برسد.» هاشمی خاطرنشان کرد: «آقای رئیس‌جمهور ستادی را تحت عنوان راویان پیشرفت ایران تشکیل داده و این ستاد با حکم رئیس‌جمهور شروع به کار کرده و مشغول روایت کردن پیشرفت‌های صورت گرفته است. دنیا عرصه رسانه است و مقام معظم رهبری بر بازنمایی اقدامات تأکید دارند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ورزش باید در نظر گرفته شود، پیوست‌های تبلیغی است.»
وی در ادامه یادآور شد: «ورزش قهرمانی ظرفیت بسیار خوبی در افتخارآفرینی دارد و این فرصت خوبی برای کشتی است و ما موظف هستیم حمایت کنیم. سال گذشته صددرصد پول و اعتبارات فدراسیون‌ها پرداخت شد و در ۳۵ سالی که در ورزش حضور دارم هیچگاه چنین اتفاقی نیفتاده است. ضمن اینکه هیچ وقت به اندازه امروز به ادارات کل استان‌ها و هیئت‌های ورزشی کمک نشده است.»
وزیر ورزش همچنین اظهار داشت: «اعتقاد داریم هر چقدر سهمیه زودتر گرفته شود، تمرکز بیشتری برای المپیک صورت می‌گیرد. امیدوارم با تدابیر مجموعه فدراسیون کشتی بتوانید دل مردم را شاد کنید و هیچ چیزی بالاتر از خوشحالی مردم نیست. به خدا توکل کنید و تلاش خود را به کار گیرید، چون این بستر فرصتی برای افتخارآفرینی است.»
هاشمی در پایان گفت: «از تمامی شما عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم. بنده همچنان حامی کشتی هستم و علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته شده برای امکانات شما هم اعتبارات ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار